Vanlige spørsmål
Her er svarene på noen av våre oftest stilte spørsmål.
Har du valgt MyPack eller Hjemlevering som leveringsmetode vil du få et sporingsnummer i ordrebekreftelsen fra oss. Leveringstid er 4-7 dager, og så snart din bestilling er behandlet vil du kunne spore pakken din her: PostNord Logistics AS
Ved Hent i Butikk fraktalternativet vil du få en SMS og/eller e-post når pakken er klar for henting i din valgte Kid-butikk.
Ta kontakt med kundeservice dersom du har bestilt feil, eller oppdager feil og eventuelt mangler i din bestilling. Vi hjelper deg!
Kontakt oss enten via kontaktskjema, eller på telefon 31 00 20 00 mellom klokken 09.00-15.00 på hverdager.
Når du har fullført et kjøp i nettbutikken kan du desverre ikke endre denne bestillingen selv, men ta kontakt med kundeservice om du ønsker å gjøre endringer i din bestilling.
Ordrebekreftelsen finner du ved å logge deg inn på Kid.no - Min side - Mine kjøp. Du får også denne tilsendt på e-post når din ordre er registrert.
Vi leverer til Fastlands-Norge, og ikke til Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke til utlandet.
Din bestilling leveres i samarbeid med PostNord Logistics AS / MyPack.
Med PostNord leveres din pakke raskt og sikkert til et utleveringssted nær deg. PostNord har mer enn 1400 utleveringssteder i hele Norge. Lange åpningstider og god beliggenhet sørger for at du kan hente pakkene dine når det passer deg. Du varsles om at pakken kan hentes via SMS og/eller e-post.
Har du spørsmål vedr sporing eller forsendelse, ring kundeservice hos PostNord på 09300 eller gå inn på PostNord Logistics Kundeservice.
Ønsker du å spore din sending? Klikk her!
Ta kontakt med PostNord dersom du har spørsmål vedørende sending og utlevering.
Kid har en leveringsstid på 4-7 virkedager.
Unntaksvis kan det forekomme postadresser med kun ukentlig tilkjøring.
Ja det kan du. Leveringsalternativet Hent i Butikk velges i kassen. Velg ønsket butikk, og du får en sms og/eller e-post når pakken er klar for henting.
Det er gratis frakt på dette leveringsalternativet.
Etter at du har reservert en vare i butikk har vi som mål å ha denne klar til deg i butikken innen maks to timer innenfor butikkens åpningstid.
Du får SMS fra oss så snart varen er klar til henting.
Skriv inn navnet på ønsket vare i vårt søkefelt på vår nettside.
Her kan du se tilgjengelighet for varen i vår nettbutikk og våre butikker.
Grønn-på lager
Rød-utsolgt
Orange- få igjen
Kommer ikke varen opp ta kontakt med kundeservice (telefon: 31 00 20 00) så hjelper vi deg.
Nei det må du ikke. Dersom du ønsker å benytte deg av kundeklubbtilbud eller få oversikt over alle dine kjøp på www.kid.no må du opprette en konto.
Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder.
Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Ved gjennomført kjøp vil en ordrebekreftelse, samt angrerettskjema bli sendt til din e-postadresse.
Ja, det kan du. Husk å ta med ordrebekreftelsen du har fått på epost.
Har du mottatt en vare det er noe feil med?
Ta kontakt med Kid kundeservice på tlf: 31 00 20 00 eller mail: kundeservice@kid.no.
Oppgi ordrenummer og send gjerne bilde av produktet.
Har du handlet i en av våre Kid butikker ta direkte kontakt med butikken du handlet i.
Kundens meninger vurderes høyt, så ta derfor kontakt hvis du ikke er fornøyd med produktet du har kjøpt.
Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsrett kun gjelder hvis det er en produksjonsfeil på varen, og ikke normal slitasje på produktet.
Du kan melde deg inn på tre måter:
- I butikk
- Via SMS (Send KID e-postadresse til 2030)
- På nett
Som medlem i Kid interiørklubb får du:
- 3 for 2 på lys og servietter (Vi spanderer den rimeligste. Gjelder ikke allerede nedsatte varer)
- Nytt eksklusivt tilbud hver 14. dag
- Fri frakt når du handler for over kr 399,- på kid.no. Dette gjelder på standardlevering (MyPack).
- Sniktitt på kampanjer før andre
- Inspirasjon, tips og råd på e-post
Du finner aktuelle tilbud på kid.no/kundeklubb eller på min side på kid.no. Du mottar også aktuelle tilbud på e-post.
Tilbudene kan benyttes både i fysisk butikk og i nettbutikken. Tilbudene går inn automatisk i kassen.
Ja, det kan du. Dette gjelder både i fysisk butikk og i nettbutikken.
Velkomsttilbudet gjelder alle varer til fullpris i nettbutikken og i fysisk butikk.
Det er ingen tidsbegrensning på når tilbudet kan benyttes.
Gå inn på "min side" fra nyhetsbrev, eller på kid.no for å endre opplysninger om deg selv.
I vår kundeklubb har vi ikke medlemskort.
Det holder å oppgi mobilnummer i kassen, eller logge seg inn på kid.no.
Du melder deg ut som medlem av vår kundeklubb ved å klikke på linken for avmelding i nyhetsbrev, eller ved å sende SMS STOPP til 2030.
Du kan identifisere deg med mobilnummeret ditt i kassen for å få kundeklubbtilbud. Medlemsnummeret ditt ser du i nyhetsbrev du mottar fra oss, og på kvitteringer når du har benyttet deg av et medlemstilbud.
Hvis du ønsker å melde deg helt ut av Kid interiørklubb kan du sende en e-post til kundeklubb@kid.no, eller melde deg av våre nyhetsbrev.
Nei, det er dessverre ikke mulig.
Våre leverandører forplikter seg til å levere produkter produsert i henhold til våre etiske retningslinjer. I våre etiske retningslinjer er det blant annet krav til at dun og fjær benyttet i våre produkter ikke stammer fra levende dyr. Samtlige av våre dun- og fjærleverandører har sertifisering fra myndighetene i landet på dette. I tillegg følger vi opp dette i våre inspeksjoner hos leverandørene.
Kid Interiør tar avstand fra mulesing, og garanterer at våre saueskinn kommer fra mulesingfrie sauer. Alle våre skinn har opprinnelse fra New Zealand og Australia. Skinnene er håndtert av bønder som sikrer dyrevelferd og tar sterk avstand fra mulesing. Alle våre lamme-/saueskinn er biprodukter av matproduksjon.
Har du gavekort fra Kid kan du kjøpe og betale med dette i våre fysiske butikker.
Det er foreløpig ikke mulig å kjøpe eller betale med gavekort i nettbutikken.
Du kan bruke Universal presentkort i alle våre fysiske butikker.
Les mer om Universal presentkort her http://www.presentkort.no/